söndag 17 januari 2010

Saknar....


Den lilla altanen framför de franska dörrarna är skruttig, så till våren blir det en ny.
Vi har ju en framför entren också, men för att få det enhetligt så river vi båda och bygger en ny. Det kommer att bli mer utrymme för oss att sitta samt att det blir en separat "sol del" också.
Planteringen måste ju flyttas, så jag måste redan nu planera var den ska vara. Min Pion kommer inte att må bra av detta, men jag har ju inget val. Är det någon som är duktig på Pioner så får ni gärna ge mig råd?

Vill att det ska vara vår nu!
Vill beställa 10 kubik jord!
Vill sitta på altanen med en bra bok och koppla av i solen!
Jo, det vill jag :)

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jo men visst, drömma kan man här i ödemarken. Är väl en si så där 6 månader innan vi kan ta av oss täckjackan och täckbyxorna :0)

~Livet i byn

Kamomilla sa...

Hej!
Min groda kommer från en blomsteraffär här i Finland, men jag hittade en svensk sida som du kan ha nytta av!
Kolla här:

http://filipiniana.se/index.php?cPath=56

Kamomilla

Yvonne L sa...

Men ska ni hålla på och jobba i sommar igen? ;0)
Visst vore det härligt med vår, men vilken mardröm det kommer att bli när snön ska smälta.... Blött, smutsigt och grått. Man önskar sånt kunde ske över en natt!

Ewa sa...

Längtar också!