onsdag 13 januari 2010

Vacker!!

Jag är ingen hästmänniska, i min värld betyder det att man gillar och kan hantera hästar.
Som barn fick jag möjlighet att vara på två ridläger tillsammans med min sommarsyster, tack vare min sommarfamilj. Dessa läger var oroligt berikande, och jag tyckte det var super kul att rida och sköta hästar. Men samtidigt var jag så otroligt rädd, rädd för att bli avkastad, sparkad, biten, inträngd ja ni förstår. Så med åren tog jag avstånd från dessa ståtliga och älskvärda djur, känner lite sorg över det.... Men som sagt, kanske tar jag mig i kragen och går till stallet och tar några lektioner en dag, you never know....
Bilden är taget på en Frieser ett varmblod från Holland... den får inte vara något annat än svart :)

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag skulle åka och kolla på ett Frieser sto precis innan vi köpte Cooler. Det blev ju rätt med Cooler på alla sätt och vis men jag drömmer ändå om en. Vi har en uppfödare inte så långt (med norbottninska mått mätt) från oss. De har kvar henne än men fler än tre hästar ska vi inte ha...

Men de är som en dröm för ögat!

~LIvet i byn

Ingrid sa...

Visst är det lite kul att dom kommer igen. Jag hade låga mocasiner med pärlbroderier på.

http://www.brandos.se/minnetonka-damskor/c942

Men nu tror jag att jag vill ha dem som är korta boots. Passar ju mig som trallar runt här i ödemarken och ser Dr Quinn ;0)

~Livet i byn

Ewa sa...

Otroligt fin!

Yvonne L sa...

Vilken man! Hästar tycker jag är finast på avstånd, var aldrig hästtjej när jag var yngre. Men en kompis och jag åkte till en gård inte långt hemifrån och stod och glodde på en häst i hagen i timtal! Tror vi var 8-9 år då...