tisdag 21 september 2010

Tänkte inte skriva så mycket om valet 2010. Men nu är det ju min blogg och det betyder att den även fungerar som en dagbok.
Den känslan jag hade i kroppen när jag gick och lade mig i söndags natt var inte kul. Kan tänka mig att många andra mådde sämre och vissa kanske bättre?
Mina föräldrar kom till Sverige på 60-talen. De blev tillfrågade för att komma svensk industri till undsättning när landet saknade arbetskraft. De stannade, köpte hus, skaffade familjer, rotade sig, fann nya och gamla vänner. Skapade sig ett nytt liv i ett nytt land.
Jag skriver inte mer än så, för inga ord räcker till för det jag känner just nu...

1 kommentar:

Yvonne L sa...

Det är ju tragiskt att det var så pass många som röstade på sd. Men man får försöka se det positivt, det var fler som inte röstade på dem. Nu är det bara att inte låta dem vinna mer mark. Övriga partier måste ta debatter med dem, att tiga ihjäl dem var ju himla korkat, det funkar sällan.