fredag 3 september 2010

Liten har blivit stor...

Tycker att det var som igår hon slog upp sina blå och tittade förvånat på världen utanför. Men i juni tog hon studenten och nu är hon stor...
För några dagar sedan fick hon erbjudande om att jobba i alperna. Vilken lycka!!
En liten skidort i Österrike blir det, på en lunchrestaurang mitt i backen. Tänk att få åka skidor till och från jobbet?
Samtidigt som jag blir överlycklig för hennes skull så brister mitt modershjärta. Oj oj vad jag kommer att sakna henne. Rummet kommer att stå tyst, ingen dansande jänta framför kylen i köket, inga goda pajer kl. 22.00 på kvällen, ingen promenader där vi pratar om allt mellan himmel och jord.
Får se fram emot att åka skidor i alperna till jul och nyår....

5 kommentarer:

Helena sa...

Bara så där? Ja tomt blir det. Talar ju av egen erfarenhet

Mille sa...

Jaaaa bara så där!!!
Fy sjutton för grannar som kommer upp och erbjudar sådana jobb!
Johanna har bott och jobbat där i flera år så hon tyckte att det skulle vara en kul vinter för palina.
Klart det blir kul, för henne i alla fall :(
Nej, men innerst inne är jag glad...

Petra sa...

Det brukar vara bara sådär sådana grejer händer. Själv åkte jag till Paris en knapp vecka efter jag meddelat mina kära föräldrar detta.

Mamma var glad och stöttande men har senare berättat att hon gick ner i källaren och grät sen.

Mille sa...

Ja du har så rätt. Jag bör nog vara glad för att jag ändå får tre månader tillsammans med henne.
Bara en veckas respit då hade jag också gått ner i källaren... länge!
Nu har jag ingen, vinden får väl duga.

Pontus utryckte sig så här. O nej, då kommer du hänga i mitt rum mycket mer!!
Goa ungar jag har va <3

Petra sa...

Vinden funkar säkert utmärkt också, annars får du gärna låna min källare.

Det vet du att du har...