måndag 13 september 2010

Tiden före barnafödslar och amningar så lämnade jag blod, då hade jag ett hb på 154 vilket var super bra.
Sedan fick jag barn, efter det blev det spiral (för det var ju så jäkla bra enligt barnmorskan), hon tänkte nog inte på att jag blev snittad med sista barnet och att jag hade ett hb på 116 då. Ganska snart låg jag på 90-95 och då får man inte lämna blod! Åt järntabletter, drack blutsaft, jordgubbar, paprika och blodpudding men ingenting hjälpte, så jag gav upp.
Men idag ska dottern och jag iväg och jag är hoppfull. Nu ska jag också få lämna ett bidrag, som jag längtat...

2 kommentarer:

Helena sa...

Bra jobbat tjejer! Tänk om alla som fick/kunde lämna gjorde det då skulle det aldrig bli blodbrist. Hälsningar en som gav blod/plasma i 18 år(men inte får längre =( )

Mille sa...

Ja Helena, du har gjort ditt så du ska verkligen inte ha dåligt samvete. Du kan följa med mig och prata hål i huvudet på mig när jag ligger där, så kan vi fika efteråt..?
Nu ska jag ge i 18 år, jäklar hinner ju bli 62 år!!
Får man ge blod då, jo min mamma gjorde ju det...