fredag 25 maj 2012

Lämna inte hunden i bilen!!

Skriv ut och lägg dem i bilen och håll tummarna för att du inte behöver använda den!!

Förra sommaren var jag mycket upprörd. Jag var hos min sommarsyster och vid två tillfällen så såg jag hundar i bilar som mådda allt annat än bra.
Jag kan inte förstå hur folk tänker?
Jag åker i väg och ska storhandla, klockan är 11.00 på fm, solen skiner och det är 18 grader ute.
Jag tar med mig hunden, (så slipper den vara ensam hemma) eller (den kan inte vara ensam hemma). Jag drar ner rutorna 3 cm för då får hunden luft. Så den får sitta i skuffen i 2 timmar.... i 58 GRADERS VÄRME!
Vem överlever det?
Det måste vara en fasa för en hund att följa med på veckohandlingen!

Alla vet väl att AC'n stängs av när motorn stängs av. Sitt i din bil en timme i denna värme med motorn avstängd så känner du snabbt hur dåligt du mår.

Hunden mår bra mycket bättre av att stanna hemma. Om du ska handla i timtal fråga en granne om han/hon kan gå ut med hunden. MEN SNÄLLA ta inte med den i bilen!!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Jag minns precis den dagen, så gräsligt och varmt det var. Stackars hundar.

Jag ska skriva ut bilden och ha med mig en hög i bilen. Det är nästan alltid någon som har hund i bilen på Coopparkeringen i Luleå där vi stod i sommaras.

~Ingrid