onsdag 23 maj 2012

Om att ta bort en träflisa i munnen...

Nova började lukta illa ur munnen för 1-2 veckor sedan.
Någon sade att det kan vara något hon ätit, det kan vara tandsten och för att hon är skendräktig mm.

Hon har ätit som vanligt, varit lite låg men det brukar hon vara när hon är skendräktig. Så jag fick för mig att det var en sticka el något som fastnat i munnen. Hon är ju rätt vild med pinnar och sambon kastar gärna dessa och hon far fram som ett jehu, minst sagt!
NU ÄR DET SLUT PÅ DET!!

På höger sida hittade veterinären Hedvig en ful sticka som kilat in sig vid kindtanden. Det blev lugnande och operation. En ficka på 6 mm ska läka ordentligt nu och när vi gör återbesöket så kommer de att röntga och se om allt ser bra ut. Om inte så rycker de ut den tanden, uscha mig.

Stackarn Nova var hur groggy som helst. Hon ville inte vakna och utan låg helt utslagen i säkert 15-20 minuter. Sedan vaknade hon till och gnydde, högt!
Jag blev lite orolig men tydligen så är det vanligt...
Hon gnällde och gnydde hela vägen hem och även på kvällen en del.
Men morgonen efter var hon sitt vanliga jag igen, glad och pigg och åt sin frukost med glädje :)




2 kommentarer:

Ingrid sa...

Stackars lilla Nova, hon ser helt borta ut på bilden. Lilla gumman då bultar mattehjärtat!

~Ingrid

Ingrid sa...

Stackars lilla Nova, hon ser helt borta ut på bilden. Lilla gumman då bultar mattehjärtat!

~Ingrid