lördag 26 maj 2012

Om den finska mamman...

I går kom dotter och jag överens om att hon skulle få ha bilen på lördagen.
 Jag tänkte ändå ta bussen till Norrtälje och hon skulle jobba och storhandla inför Schlagern med vännerna.
I fredags kväll skulle hon jobba på skol-puben, men komma hem tidigt och absolut inte dricka och vidare på något weeeiiiii (som hon kallar det)eftersom hon skulle upp och köra tidigt på morgonen... Ingen dotter kom hem på kvällen.
Klockan 03.30 hörda jag nyckeln i dörren.
Då var jag upprörd och ropade.
- hej! Skulle inte du vara nykter för att kunna köra bilen om ca 4 timmar?
 - jo lilla mamma, jag är ju det också, jag har inte druckit en droppe. Säger dotter.
 - duktiga du även om du kom hem sent, säger mamman grymtandes.
 - den finska mamman skäller alltid först, älskar dig mamma, sov gott. Säger dotter.
 - så sant, älskar dig mer!! Puss och förlåt, jag har köpt solskyddsfaktor 30 till dig, det står på bordet!

 Ja visst är det så. Den finska mamman skäller först och frågar sen... Men kärleken till sona barn den blir inte mindre för det, o nej!! :)

1 kommentar:

Ingrid sa...

Du man behöver minsann inte vara Finskmama för att göra så :0)

~Ingrid