tisdag 6 juli 2010

Inte ok...

Måndag: Upp i ottan, iväg till jobbet. Jobbar som tusan fram till 17.10.
Hem i köer (har inte folk börjat ta semester ännu?). Huset var tomt tog fram kyckling och grönsaker och fixade till en wok. Varmt, säkert 27 grader ute. Dotter och sambo kom så småningom de hade övningskört, duktigt jobbat!
Fixa med tvätten, vika och hänga. Skriva ihop en köplista. Fick huvudvärk när jag satte mig i bilen och styrde kosan mot Bromma och City Gross.
Handlade mat, rullgardin, schampo, balsam och mera mat. Kvittot sade 2378 kr, som hittat..... not!
Ringde hem för att varsla om bärhjälp. Snälla dottern ställde upp. Vi pulade in allt i kylen, frysen och lite i köksskåpen. Nu är det fullt, fullt överallt. Sonen kommer att bli glad när han kommer hem från jobbet för jag har köpt ostkaka, det älskar han.
Klockan nio satte jag mig för att jobba, bokföra en massa fakturor, betala och boka bort. Klockan 00.32 var jag klar, gick ut med hunden, duschade och snart ska jag i säng.
Fy vilken hemsk måndag - hade inte äns tid att äta blåbärspaj med barnen... vill ha en ny måndag bums!!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Gosh, jag blev trött av att bara läsa om din dag...

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Såna dagar är inte roliga när man liksom inte hinner med att andas!