torsdag 1 juli 2010

Välta däck


Sambon såg lite konstig ut när jag frågade om han kunde fixa två last- eller traktordäck till mig.
Välta däck är nämligen en bra träning för hela kroppen, och det tänkte jag pyssla med i sommar när jag är i stugan.
Jag arbetar ju inte med kroppen så då är det bra att lägga in lite styrkepass då och då. Inför tjejmilen så är det ju inte bara att löpträna som gäller heller, det sliter mer än vad man tror. Man måste styrketräna också och med två däck kan man göra massor.

Situps, två däck på varandra, sätt dig på kanten och placera fötterna i det nedersta däcket, sedan är det bara att hänga ut och göra dina situps.

Armhävningar

Ryggresningar, likadant som situps men tvärtom.

Tåhävning

Benböj

Bild lånad fr crossfit träning uppsala

3 kommentarer:

Villa Tallbacken sa...

Hej Mille! Tack för titten inne hos mig! :-) Ja du jag är inte heller så teknisk, kommer inte ihåg hur jag gjorde med besöksräknaren men man la in nån kod som en gadget vill jag minnas, som man i sin tur fick från nån sida där man kunde "ladda hem" olika räknare till bloggen. Men från vilken sida kommer jag inte ihåg förstås. :-) Du kan nog googla på typ blogcounters eller besöksräknare+blogg eller liknande.

Lycka till och välkommen åter in till mig! :-)

Kram Elin

Helena sa...

Jag säger då det: Vart får du alla idéer ifrån. LYCKA TILL

Yvonne L sa...

Tja, det finns ju olika sätt att roa sig på! :D