onsdag 21 november 2012

Om en bussbiljett

Sambo kommer hem och berättar att han tjafsat med busschauffören på vägen hem.

Son - Du åker väl aldrig buss?
Sambo - Jo idag gjorde jag det, för jag var hos sjukgymasten. Jag stämplade biljetten på 515 och när jag bytte buss så visade jag biljetten och då stämplade han den igen!
Sambo forsätter - Ska du verkligen stämpla biljetten, jag åkte ju nyss?
Chaffören - Då får du säga att den är stämplad!
Sambo - Så får du köpa glasögon! ( muttrar tyst om att han en en idiot)..
Sonen - Men pappa, det fattar du väl att du underlättar hans jobb om du säger att remsan är stämplat annars måste ju han syna varenda biljett varje gång och det tar väldigt lång tid.

Sambo står tyst i köket...
Sonen skakar på huvudet och forstätter äta sin fisksoppa...

Ödmjukhet och hjälpsamhet tar den här världen framåt det har jag alltid sagt...

*LER*

Inga kommentarer: