torsdag 15 november 2012

Sue Ellen

Jag var ju en Dallas fan, även om jag tyckte att Familjen Macahan var lite bättre. Sue Ellen var JR Ewings fru, stackars krake. Men nu har hon iaf en restaurang i Stockholm och det är vi glada för ;-)

Sue Ellen restaurangen är ett mycket trevligt ställe om man gillar god mat med tyroler stile. Fatta att man får Finncrisp och surkål som snacks till vinet!!

Jag älskar Moules Marineré dvs, blåmusslor med vitt vin, schalottenlök, persilja och vitlök. Hemvevad majonäs och Pommes Frittes, som de har här. De har även Bouillabaisse så jag överlever nog kvällen... Traditionell Texas Hamburger finns ju också förståss....haha

Ikväll blir det en AW med gamla arbetskamrater från det glada 80-talet. Jag slutade på BD 1991 så det har gått några år sedan dess. Några har hållig kontakten fantastiskt bra men jag har nog legat på latsidan. Men bättre sent än aldrig, nu är vi iaf fyra stycken som ska prata hål i huvudet på varandra och man kan ju hoppas att vi blir fler nästa gång.

Summerar kvällen:
Ja det var gott, jag åt råbiffen och nästan alla finncrisp samt surkål. Men personalen måste nog toppa upp sig lite. Vid varje tillfälle någon villa ha påfyllning, kaffe eller något annat så fick vi kämpa rätt hårt. Samtalen blir avbrytna pga av att alla vill hjälpa till att få uppmärksamhet.
Minus på servering
Plus för maten





Inga kommentarer: