torsdag 13 januari 2011

Är du självreflekterande?

Det är nog väldigt svårt att veta, om man är det eller inte?
Ibland är jag bra på det, funderar på hur jag tänker och gör vid vissa beslut, men ibland har jag faktiskt ingen aning om hur jag handlar eller varför jag gör det?
Att veta sin brister och svagheter är ju en styrka och det är bra, men om man aldrig utmanar sig själv hur vet man då? Vad är en utmaning då, är det att luffa runt i Europa ensam? Starta eget företag utan att veta ett dugg om ekonomi? Hoppa bungyjump? Ta bort klockan på armen och känna tiden mentalt? Träna hårt inför en tävling? Banta?
Det är olika det där, världen är ju olika stor för oss alla. Men en utmaning i Stockholm är att lova sig själv att aldrig svära över att tanterna lägger sin handväska på sätet brevid dem när bussen är fullproppad med folk.

1 kommentar:

Tina sa...

Jaa, det är helt klart olika i livet - undrar vad man försöker låta bli att svära för på mindre orter - där det oftast finns gott om plats för alla i bussen ;0)