måndag 31 januari 2011

Mysig helg...

Isen ligger på viken och de har varit där och plogat också! Då vågar jag mig ut jajamensan! I lördags gick vi in till stan, köpte armband till finaste Elina som fyllde 20 år den 25:e dvs en dag före vår dotter. Vi mötte upp bästa Helena och hennes man, åt brunch vid Odenplan och sedan gick vi hem genom Haga, hääärligt!
På kvällen åkte vi en snabbis till Elina. Där serverades det potissallad och kallskuret, men jag åt tårta, massor av tårta. Snicksnackade med fina Nina, saknar henne... Tårtan var väldigt god och tillagad av en konditor på CityGross. De är duktiga på att göra tårtor där.

Sedan softade vi i soffan hela kvällen, jag försökte få tag på dotten men det gick ju inte. Hon var säkert ute på stan med kompisarna...

Sonen var på fest, kom inte hem på heeeela natten. Inget sms heller? Jag vaknade varannan timme och vände och vred på mig. Vid 10-tiden skickade jag i väg ett sms, fick svar att killarna hade åkte hem till en gemensam vän i Vasalund och sovit där. Han ville inte väcka mig på natten, men jooooooo det måste du sade jag! Ok då gör jag det nästa gång, om det blir något nästa gång. Det är skönast att sova hemma jue...hmmmm jojo vi får väl se...

Söndag, då blev det promenad på isen igen, fika vid cafét och storhandling, storstädning och sedan träning. En god Thaikyckling fick jag till på kvällen, mums! Solsidan ja den såg vi minsann, kul!

Inga kommentarer: