söndag 9 januari 2011

Toy story 3

Det blev en kväll med sonen i soffan och Toy Story 3. Myyyyys i stora mått! Vi skrattade så att P fick säga till oss. Nova och FLisan var också med, så det kändes nästa som en hel familj.
Det är ju inte så ofta han sitter i soffan. En soffa som är ny och har en divan, som han själv var mäkta imponerad av när beställningen gjordes.
Men jag ska väl vara tacksam för det... Hade han suttit hemma och rullat tummarna eller softat med oss i soffan var och varannan kväll så hade jag varit mäkta oroad istället.
Mitt nya löfte är att ta livet med ro, njuta och följa goda energier. Inte analysera allting och framför allt INTE vara så förbannat orolig hela tiden!!
Nej, köra försiktigt, äta nyttigt, träna ibland och inte känna sig tvingad, mysa med familjen, lyssan på familjen ja framför allt lyssan lite mer.
Inte haka upp mig på knasiga grannar, fokusera på dem som är rara istället.
Inte svära i bilen och gasa som en galning, släppa förbi dem som kör fel eller är vilsna.
Jag ska säga god kväll lite oftare, det tycker jag är trevligt.
Sänder en extra stor tanke och kram till dotten som jobbar och sliter. Hon fick sin första lön i går, så hon är glad, och då är jag glad. Hon saknar maten mest, stackars kraken.
-Undrar om det går att skicka ner en kylvästa fullsmetad med mat?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Du skriver såå bra! Miss u <3 Kramar Mia.D.