tisdag 11 januari 2011

Att ramla eller att inte ramla, det är frågan?

Snön är stenhård så några snögubbar blir inte gjorda. Däremot så är det isigt, hårt och knöligt ute. Jag far runt som en pingpongboll med Nova utan någon som helst balans. Visst, jag kan hålla mig på parkvägarna men usch så trist. Där vill vi inte gå...
Nu har jag börjat fundera på bråddar till skorna eller skor som har inbyggda som man kan "ta fram" när man som mest behöver dem.
För några år sedan var jag aldrig orolig om det var glashalt ute, jag gick på och trillade lite då och då, men fort upp igen (det var väl ingen som såg mig?). Men det har förändrats. Jag har väl blivit äldre?! Jag vill verkligen inte ramla, nej!
En kompis till mig har köpt ett par curlingkängor m inbyggda bråddar, på Stadium minsann. Nu ska jag dit och införskaffa mig ett par, jajamensann!

Inga kommentarer: