tisdag 26 april 2011

Altanprojekt till stugan

Vi har bestämt att vi ska ha en altan framför hela huset. Vi hann riva den gamla delen och gräva två nya plinthål samt forsla bort en massa jord. Flytta på kaprifolen och klippa buskar gjorde vi också. Såg att Pionen som jag flyttade på i höstas lever!! Tjohoo vad glad jag blev. Troligtvis kommer den inte att blomma första året men gör ingenting.
Vi hade 20 grader så det var linne och short och fika ute. Härligt! Sonen var mest ute med båten för det tycker han är livet på en pinne. Nu ler Kia...
Det kommer nog bli fint när det är klart...

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag vill också ha en egen snickar :0) Hälsa Patrik att jag tycker du är lyckligt lottad!!!

~Ingrid

Carinale sa...

Duktiga duktiga du.
Jag har alltid en massa goa projekt i huvudet men så fort det kommer till fysiskt arbete så spårar det ur...
Jag är grym på sista piffet men det andra får någon annan ta hand om.
Vi skulle behöva en ny altan på baksidan, vilket först kräver nytt uterum vilket kräver en snickare vilket kräver pengar...

Carinale sa...

Ha ha taget =)

Jag älskar att bo i hus men allt som inte ingår i pyssel, tvätt och dammsugning överlåter jag med varm hand till bättre kunnande personer (typ min man å så ;)

Ingrid sa...

Jo du, de kom med så jag fick lite tips där. Herregud stackars litet Bonsaiträd kommer att dö under min Mallorca vistelse. Mr K har inte gröna fingrar...

~Ingrid