onsdag 6 april 2011

Städa eller motionena?

... Jag hinner nog med båda sakerna om jag är snabb. Efter jobbet ska jag cykla en mil, äta lite och sedan blir det att sortera ut skor, byxor, jackar och annat som vi inte använt på ett tag. Vissa skor, nästan oanvända men fullt brukbara bara urvuxna, de kommer säkert någon annan väl tillhanda.
Det är jätte trevligt att kika in på Stadsmissonen på Hagagatan i Stockholm, trevlig personal och väldigt snygg och bra butik. Jag har lämnat en del säcker där genom åren och jag mår sååå bra när jag åker därifrån...
När vi köpte stugan så körde vi dit de kläder man inte använde hemma, hmmmm hur mycket använder man dem då? Ärligt nu? Nej inte alls, jo vissa! Jag packar ju ändå ner det jag vill ha med mig över helgen, tar hem och tvättar och så fortsätter det år in och år ut.
Så till Valborg blir det att rensa ur garderoberna även där. Blir ju miljöbov på kuppen om jag ska stuva in säcker i bilen och köra hit och dit, men det kanske jämnar ut sig med tanke på att någon får användning för plaggen. För slänga kläder vill jag inte...

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Städa och motionera? HUA, jag skulle var trött bara av en av dessa saker...städa skulle det bli för mig för det måste jag göra. Det andra får bli som det blir...

~Ingrid

Mille sa...

Ja men du har ju styrketräning varje dag med hästar och hundar.
En annan sitter ju bara..
Så något nyttigt med kroppen bör jag ju göra..