fredag 9 april 2010

Cruella De Ville


På tisdag nästa vecka har dottern studentskiva. Temat på skolan är Disney och jag ska vara Cruella De Ville och Patrik ska vara Hulken??
Patrik är ju 192 cm och 100 kg, och passar säkert i grönt och avklippta shorts och trasig skjorta, men JAG.... ska jag verkligen vara Cruella?!?! Är helt chockad, JAG som är sååå snäll?
Nåja, jag fick ju välja. Välja mellan den bedårande Cruella och den underbara Ursula. Ursula det var "den lila feta bläckfisken" i Sjöjungfrun, Palina älskade den filmen när hon var liten, men inte Ursula väl?
Att välja mellan pest och kolera var inte så svårt. Det fick bli Cruella.

På söndag ska vi till buttricks och köpa sv/vit peruk och pongotyg som jag ska sy en sjal av. Svart klänning har jag ju, och nätstrumpor får jag ta av dottern. Höga stövlar med sylvassa klackar får grannen sponsra med och sedan får man lägga en makeup ända upp till ögonbrynen och lösögonfransar på det...
Dottern har lovat att det är fler föräldrar som klär ut sig den kvällen, så håll tummarna för att vi inte är ensamma..
Känns lite kul i allt det trista :)

7 kommentarer:

Yvonne L sa...

En studentskiva där föräldrarna är inblandade?! Häftigt! Sen är det ju så att hellre Cruella De Ville än en lila fet bläckfisk... hur klär man ut sig till en sån?? :D

Mille sa...

Ja, det undrar jag också. Hon tyckte väl att det skulle räcka med lila kroppsfärg.... hmmm!!

Föräldrarna får vara med vid middagen, stipendiatutdelning och kaffet... sedan blir det dans och fest och då får vi gå hem... MEN det vill vi inte, så vi och en annan familj ska sitta och kvar och jävlas lite...mohahahaha

Ingrid sa...

Ha-ha det där måste jag få se bilder på!!

~Livet i byn

Mille sa...

Klart du ska!!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Vad spännande med din utklädning...;-)
Blir säkert jättebra!

Jag har mailat dig ang inredningsträffen på lördag!

Kram!

Yvonne L sa...

Hahaha! Självklart ska ni föräldrar jävlas med ungdomarna! De kommer att äääääälska er... eller inte. :D
Lila kroppsfärg tycker jag verkar lite kyligt trots att våren verkar vara här, så Cruella är nog bäst hur man än ser det. :0)

Stjärnor & Champagne sa...

Haha ja det var inte så svårt att välja mellan dom två...

Kramkram Anne