lördag 3 april 2010

Ombyggnad del 1










Kommer ni ihåg att jag lade in bilder på hur jag ville att vårt sovrum i stugan skulle se ut? I morse satte vi igång.
Ut med balkongdörren och in med fönstret, det gick fort må jag säga. Snickaren i huset är snabb och effektiv, sonen likaså, medens frun och dotter låg nedbäddare på altanen och njöt av vårsolen...
Nästa helg flyttar vi på garderoberna, de ska stå mot andra väggen.
Sedan ska dörrhållet byggas igen och ett nytt ska öppnas upp, ut till köket istället.
Vi ska också hinna köpa råspont och målarfärg till väggarna, jag ska fixa med det, älskar nämligen att måla...

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja jisses, det var snabbt jobbat. Ni ser itne ut att ha haft det helt fel ni som myste på altan :0)

Jag har jobbat :0)

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Oj, här går det undan! Men då är det kanske helt färdigt till sommarsäsongen!!

Anonym sa...

Det där blir bra,så kan du få lite vind i ansiktet utan att få in ett råddjur i sängen haha Kram Mia

Mille sa...

Vildkatter om inte annat. Tidigare har man ju inte kunnat vädra för det har kommit in vilda katter i huset.
Nova märker ju ingenting, usel vaktuhund det där?!
Flisan ligger på garderoben och spanar ner på den.
Den äter upp allt foder i huset och sedan går den igen.
Men nu ska jag få en liiiiitet fönster som jag kan ha öppet hela natten utan att djuren (som inte bor hos oss) ska ta sig in..ha..ha