torsdag 29 april 2010

Rapport från mig...

Jag bor fortfarande hos min familj. Matte säger att gubben lugnat ner sig så förhoppningsvis får jag stanna kvar här. Min omplaceringsfamilj har säkert tappat tålamodet om att få ärva mig, så vi har väl inget val än att kämpa på.
Matte har fått goda råd. Om jag sitter utanför gubbens dörr så ska han spruta vatten på mig. Vad... Jag har väl aldrig hört på maken. Jag gillar inte vatten!!
Men tydligen så springer jag upp till mig då och så blir det frid och fröjd med grannsämjan.
Jag har iaf lärt mig att vänta in min familj utanför huset. Matte har sagt att ingen får släppa in mig i porten, så jag sitter snällt på soffan utanför tills de ropar i fönstret eller går ut. Ja, jag är ingen dum kisse, väldigt smart om man jämför med vissa andra fyrfotingar i huset, suck...

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Klart du är smart, och skönast för dig är nog att få stanna där du är van att bo hos din familj.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Härligt Flisan! Hoppas du slipper flytta, om du sköter dig som nu och den där gubben sköter sitt så ska det nog gå bra!