fredag 2 mars 2012

Flisan vill följa med sonen och träna...


Katten Flisan hon är en speciell dam. Ja man kan säga dam numera för hon är ju 9 år.
Det är första vårhelgen och hon har inte väckt mig kl.04.00 för att gå ut?
Förr om åren så var hon överlycklig över ljuset. Vaknade tidigt av fåglarnas sång och ville ut, men inte längre. Nej hon har nog blivit gammal.
Det kom över mig igår när hon, jag och dotter tog hissen upp till lägenheten. Vi hade varit och handlat och någon hade släppt in henne i trappen. Ett par gick in före oss och vi var väl några minuter bakom. Flisan satt i trappan och när hon hörde våra röster så hoppade hon fram och hälsade. Ja hon vet precis vem som är henner familj.
Dottern gosade med henne i hissen och sade högt, min lilla katt. Du är världens påhittigaste, roligaste, pratigaste, lilla (väger 2.8 kg), sociala, arga (använder klorna till att uppfostra allt och alla), hundglada, matglada och busigaste kattfröken <3

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Snyggflisan, så där gjorde Alfons också som ung. In i resväskan och så blängde han ilsket på mig ;0)

~Ingrid

Ingrid sa...

Ljuslyktan vet jag inte vad den heter, men säg att den ska ha små pluppar på glaset och finns med svart underrede och vitgrått och är den som jag bloggat om. Eivor läser min blogg och kan kolla.

~Ingrid