onsdag 28 mars 2012

Knäoperation...

Idag ska sambo operera knät.
De ska korrigera minisken för den har flikat upp sig. Detta pga att han inte har något korsband som balanserar knät rätt. Knäet blir överrörligt och hoppar ur led ofta, och det är ytterst obehagligt och smärtsamt.
Minisken korrigeras genom titthålskirurgi, korsbandet korrigeras genom att man plockar en bit av lårmuskeln och gör en "eget" korsband.
Lårmuskeln kommer därav att kortas av och du får som uppgift att stretcha livet ut.

Jag för rysingar i hela kroppen bara av att läsa hans papper...
12 veckors rehab till en början.
1 veckas sjukskrivning vid stillasittande arbete.
5-12 månaders sjukskrivning vid rörligt arbete!!
-Gissa vad han jobbar som, ja inte är han kontorsråtta...

Kan säga så här, det blir inte kul hemma hos oss det här året, hua!

Även om det är lång konvalescens så hoppas jag att han inte ska ha ont. Det är inte kul. Att man är orörlig, att man måste träna, att man måste ta det lite lugnare, ja det får man acceptera bara. Men smärta, det är inte kul, usch!

De hade fått slå mig i huvudet och droga mig för att jag skulle gå med på ett sådant ingrepp, det är jag det...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Stackarn, nu måste det vara tungt att heta Patrik. Hoppas han snart är fri från det onda och kan återgå till det normala.

~Ingrid