lördag 17 mars 2012

Ny kudde....

Min naprapat har sagt att jag ska köpa mig en ny kudde. Det blev gjort idag, ser fram emot kommande natt men framförallt i morgon bitti, då jag hoppas på att vakna utan värk och ömhet i nacken.
Visste ni att man måste tvätta samtliga dunprodukter med special schampo? Om man använder "vanligt" tvättmedel, så försvinner det naturliga fettet som finns i dunet, vilket gör att jackan, kudden, täcket blir platt och tappar funktionen!
Nu har jag förstört 4 kuddar och en jacka. Trodde att det var för att torktumlaren inte gjorde ett bra jobb.
Bättre sent än aldrig....

1 kommentar:

Ingrid sa...

Inte dun alls....

Jag köpte en tempurkudde på Jysk som var på rea för 150 kr. Den där lilla med två olika bredder.

Sov jättebra på den, sedan tog maken den...ska köpa en till i dag tänkte jag när jag åker till Luleå.

~Ingrid