torsdag 15 mars 2012

Irriterad...

Ja jag vet att jag har en ganska stor dos av energi, energiöverdos kan man kalla det?
Ja jag vet att jag inte kan kräva det av min omgivning.
Men.....
Ibland blir jag irriterad.
Jobbar i åtta timmar
Jag går ut med Nova på min lunch.
Vissa andra sitter på sin, plus att de har 2 fikapauser och kan gymma på lunchen.
Jag går hem 5 km med Nova.
Vissa åker bil.
Jag kommer hem, åker och handlar, därefter direkt till träning med barnen tar ett spinningpass.
Jag åker hem och lagar mat.
Vissa har suttit i soffan från kl. 16.00 och får middag serverad.
Vissa klagar över att de är så trötta och går och lägger sig före 22.00
Jag fixar disken går ut med Nova och pratar en sväng med barnen... och har inte en tanke på att lägga mig ännu....
Men ibland är det tvärtom jue så jag är lite väl gnällig kanske....?

4 kommentarer:

Ingrid sa...

OMG vad jag känner igen mig...vi får gnälla ihop.

~Ingrid

Helena sa...

Jag e oxså med och "gnäller". Sängen före 24 = ovanligt Enda gången jag åker bil är när vi handlar annars kommunala medel......

Mille sa...

Välkommen!

Tina sa...

Haha, det är ju för att då rör på dej och håller i gång så mycket som du har så mycket energi vet du väl?!
Sitter man bara och glor, blir man slö både i huvud och kropp, och då orkar man ingentig - urk.

Sova före midnatt?! Jag har hört att det finns vuxna människor som gör det - ofattbart - när gör det allt det vill göra då???
Kram!