måndag 14 mars 2011

80-års kalas...

I söndags var La famiglia på Ulla Winbladh och åt middag. Sambons far, dvs barnens farfar fyllde 80 år. I och med hans krassliga hälsa så gjorde vi inte någon stor sak av det hela.
Men alla barn, barnbarn plus respektive träffades och det dukas fram ett långbord, svenska flaggan och bubbel. Vi åt toast skagen till förrätt och till varmrätt var det lite blandade maträtter. Jag åt Gös, vilket är en fisk jag älskar!!
Till dessert var det också blandad, dotter och jag åt lakritsparfait med hallonsorbet och den var ljuuuuuuvligt god. Sonen åt 3 olika sorters glass och de andra creme bulé, vilket brukar vara ett säkert kort.
Summasumarum så var dagen helt perfek och farfar mådde bra och tyckte att allt var toppen!
Han avslutade dagen med att säga, den här dagen var underbar, den kommer jag komma ihåg så länge jag lever.

1 kommentar:

Yvonne L sa...

Verkar som ett mysigt firande!