tisdag 1 mars 2011

Idag är jag gnällig....

.... eller snarare ynklig.
Varför då tänker man då?
Jo det ska jag förklara för herrskapet.
Vaknade kl. 03.30 av att grannen spelar HÖG MUSIK, först tänkte jag att sonen i familjen troligtvis kom åt volymknappen, men att han snart kommer att sänka.
Men NEJ!
Jag gick upp efter 20 min och slog i väggen, men som sambon sade, han hör inte dig pga basen, du får banka när det är tyst.
Hmmm väntade, men det blev ju aldrig tyst.
Gick och lade mig i dotterns rum, var mäkta irriterad då och somnade väl vid fem.
Troligen är föräldrarna bortresta och 18 åringen är hemma själv. Helt ok, jag har också ungdomar hemma som spelar, men fan INTE kl. 03.30 till kl 06.00 på morgonen!!
För om de gör det, så knackar grannen på, vilket är super bra.
Så är det att bo i lägenhet, spela och lyssna på musik HÖGT mellan kl.22.00-08.00 får man gärna göra, men använd hörlurar då!
Trött!!

1 kommentar:

Tommy sa...

Huset bredvid vårt är till salu! =)