onsdag 2 mars 2011

Vill lämna min bihålor hemma...

Jag har sett fram emot den här resan så länge. Ska ner till Österrike och fira min granne som fyller år, samt kramas med trollet igen.
Drabbades av en dunderförkylning förra veckan men kände mig riktigt bra i söndags så jag tränade och NU är jag tillbaka på ruta ETT igen!!
Beklagade mig för sonen.
Men jag sade ju att du inte skulle träna så nära inpå en förkylning och så gör du det i alla fall!! Säger han.
Hur kul är det nu, när du sitter i det sura äpplet?!
Inte så kul, svarade jag. Skrattade lite också, i det sura äpplet, det var något nytt.
Funderar lite på hur det här kommer sig.
Jag brukar tjata på barnen, gå inte och träna förrän du är helt frisk. Ät ordentligt, drick mycket vatten och sov. Sov, sov soooov!
Men följer jag mina egna direktiv, nej nej och åter nej.
Vissa lär sig aldrig!
Får väl sitta på flyget, mellanlanda i Wien och vidare till Innsbruck, med dunkande huvud och sprakande öron... fyyyyyyyyyyy!!

3 kommentarer:

Kia sa...

Jag kan passa dina bihålor! Vara hål-vakt. Kan ju inte hjälpa till med pålsdjuren men hålorna ska nog gå bra ;)

Mille sa...

Det var snällt för mina är ganska omdegörliga just nu... :)

Carinale sa...

Hmm, om det är till någon tröst så har jag alltid lärt mig att man absolut kan träna med förkylning - däremot är det med risk för livsfara att träna vid halsont eller feber.
Så, det är mest en olycklig tillfällighet att du blev sjuk igen, det kan vara så i alla fall.

Å klart du kommer iväg till Österike =)