tisdag 29 mars 2011

Stop och belägg!!



I går kom det in ytterligare en illaluktande hund in i huset!
Lillmatte hade tydligen lovat att vara valpvakt.
Jag har ju endel erfarenhet när det gäller valpingar.
1. De har outvecklad hörsel
2. De har outvecklat signalsystem
3. De kissar och bajsar på golvet och äter det som finns att äta i kattlådan!!
4. De är inte alla frosties i paketet helt enkelt.
Så denna individ är ju inget undantag. Han rusar in, springer över mig. Jag fräste ifrån och satte mig på en stol. Tittade på spektaklet som lillmatte sade att han hette. Jag har inte gett honom en snyting ännu, men den kommer...trooo mig!
Nova ja hon är ju värdelös som vanligt. Släpper in vem som helst och låter dem dessutom att få tugga sönder hennes öron helt och hållet. Hennes intelligens har jag ju länge tvivlat på, men nu är jag säker....
Man måste väl sätta ner tassarna och visa vem som är herre, nej jag menar, kärring i huset!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Du har det inte lätt du Flisan. Stå på dig =)

Yvonne L sa...

Småvalpar som är så roliga! ;)

Mille sa...

Han var jätte rolig, MEN det tyckte inte Flisan... värre blev det ju när vi skrattade åt dem.
Han med rumpan i vädret, inviterade till lek. Flisan med ryggen i vädret och tassen i anfall, tyckte att vik hädan din lilla äckelpotta ...haha!