måndag 28 mars 2011

Katten....det svänger!

Nu när ljuset och värmen kommer smygandes så vaknar huskatterna till liv igen. Det betyder att våra kroppar värms upp och jaktinstinkterna vaknar till liv. Jag har legat i dvala nästan hela vintern med några dagsutflykter på sin höjd. Under vintern går jag på lådan också, jäkligt äckligt, om jag får säga det själv. Det passar sig inte för ett lejon att gå på pottan, men när ingen ser så gör jag det...
Så i lördags tog jag min första mus..taatataaaa!! Stolt visade jag upp den för grannen han tyckte jag var duktig. Men jag tog inte in den, det får jag inte, så jag lämnade den utanför porten så att ALLA kan se att nu är matkrisen över och ingen behöver vara hungrig mer. I söndags tog jag två möss, mmm fattar inte att de vågar sig fram nu när Pantertanten är i farten!
Härliga vår du är så välkommen!
~Flisan

Inga kommentarer: