fredag 25 mars 2011

Tapet, Spinn och Core...


I går bestämdes det tapeter till köket, det kommer bli ala 50-tal där med stringhylla och allt - I like!
Vi fastnade för en Marimekkotapet med 50-tals anda. Så nu ska jag iväg och köpa en gardinkappa också, ev blir det en rosa el turkos.. vi får se.
Jag ska försöka fotografera före och efter, så att ni får se hur det blev.

Sedan mötte jag upp dotter och hennes kompis. De hade anmält oss på spinnpass 30 min och sedan core 30 min. Jag undrade stilla om jag skulle orka, men det gjorde vi faktiskt.
I spinningen kan man ju kontrollera motståndet själv vilket är en jäkla tur. Core är ju lite svårare, antingen gör man situps eller så gör man dem inte! Visst jag orkade inte alla för jag var helt stum i magen, det bara hoppade och hade syrebrist.
Det är ju super viktigt att andras rätt när man tränar för annars syresätts inte muskleran, men det är himla lätt att hålla andan när det är tungt, så det blir lite av moment 22.

Men det här upplägget var helt i min smak, jag behöver få ombyte i min träning för annars ledsnar jag.

Inga kommentarer: